Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Chokladmousse hit eller sås

Publicerad 2006-04-30 12:52:54 i mat och dryck,


Ska stå för efterrätten på valborgsmiddagen i kväll och har börjat upparbeta en viss nervositet. Jag har bestämt mig för att göra en kopp med några olika lager chokladmousse blandad med vit och mörk choklad.

Jag brukar oftast lyckas med min chokladmousse, men en gång, den gången när jag verkligen önskade att den skulle vara fin så blev det ingen mousse det blev en chokladsås.

Så låt mig nu bedja för att gula släpper från vitan och chokladmoussen blir bra. genom att göra flera olika laddningar så hoppas jag att jag sprider mina risker så att säga!

Hoppas att ni får en trevlig valborg!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2006-04-30 13:03:26

Absolut, klart jag provat Pipes of Scotland! Jag är själv en pubråtta, så jag håller bara till på de ställena :)
Pipes of Scotland var trevligt, men jag tycker nog ändå att Lottas är ett av de trevligare. När vi var där var de ganska nyöppnade och bjöd på en matbuffé som bestod av kycklingben i tomatsås, köttbullar och klyftpotatis från påse. Inte så imponerande. Men ändå, det är ett trevligt ställe.

Postat av: Lina

Publicerad 2006-04-30 13:03:47

Vad häftigt det lät med chokladmoussén förresten!

Postat av: Camilla

Publicerad 2006-04-30 17:26:50

Hoppas din mousse blir bra och att du får en trevlig kväll :)

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-05-01 10:44:53

moussen blev bra! Fast det gick åt bra många fler ägg än vad som stod i receptet, vet inte hur många jag sabbade när jag skulle skilja gulan från vitan...

Postat av: Frida

Publicerad 2006-05-03 00:03:31

Kul att det gick bra med moussen till slut. Inga bildbevis? Me like foton.

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-05-03 18:46:37

Inga bildbevis. Det blev heller inte så snyggt som de hade kunnat bli, det blev lite ont om tid för milimeterpreciserande, men det hade också kunnat bli värre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela