Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

En människa, en boll?

Publicerad 2006-02-04 09:48:15 i Allmänt,

Lördagsfundering nummer ett.

Kan en människa vara en boll? Eller kanske inte just vara en boll i subjektivet bolls mening utan mer metaforiskt? I går träffade jag en människa och jag fick känslan av att jag träffade en boll, en mycket intelligent boll dock.

Denna människa satt som mest ihopkurad, men rundad ryggrad och med huvudet hängande som om bollen ständigt sov, ibland öppnade så bollen sina ögon och tittade trött upp på församligen. När man så sedan trodde att bollen verkligen sov så hörde man plötsligt en stämma som på pricken löste det problem som vi andra suttit och dribblad med i evighteter. Något snopna men glada över den självklara lösning som bollen presenterat och som inte vi kunde se tystnade vi andra för att sedan övergå till nästa problematik och bollen återsjönk i sin dvala eller vad det nu var bollen höll på med, för att sedan vakna upp igen och förklara för oss hur vi skulle lösa nästa problem.

Eller boll och boll, bollen i berättelsen ovan skulle nog också ha kunnat vara en tillpuffad sacosäck, men subjektivet har inte så stor betydelse så länge som det är runt och smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela