Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Inför paniken

Publicerad 2006-02-10 13:04:57 i Allmänt,

Har varit och handlat mat som skall konsumeras medans jag försöker att banka in allt vad jag kan i mitt huvud inför morgondagens tenta. '

Jag längtar så till i morgon eftermiddag när jag förhoppningsvis kan lägga denna tenta till handlingarna och stryka ett av mina umbäranden. Senaste veckorna har jag suttit från åtta på morgonen till tio på kvällen med saker som hör till utbildningen, men den 18 mars då, då förhoppningsvis släpper isproppen och jag kan få ett mer normalt liv igen, det går inte att hålla på så här egentligen, speciellt inte eftersom att jag till mitt trippelpluggande jobbar extra ca 15-20 timmar i veckan och söker jobb samtidigt... En ekvation som inte alltid går ihop men på något sätt verkar tiden vara töjbar så att jag ändå hinner med allt??

Så nu efter i  helgen ser min prioriteringslista ut så här

1. söka jobb
2. klara kursen med den elake läraren (som förövrig i dag var mycket snäll och trevlig, jag kanske gillar honom ändå?)
3. söka jobb
4. Gå upp och försvara uppsatsen
5. söka jobb
6. jobba extra så att jag kan lägga undan pengar till vad jag förmodar blir min arbetslöshet.
7. söka jobb
8. kanske läsa en fempoängskurs till så att jag kommer upp i jämt hundratal högskolepoäng, njää det lät för nördigt.
9. Söka jobb
10. Sluta beklaga mig över att jag inte har något jobb
11. Sluta älta över att ingen arbetsgivare vill ha mig
12. Söka jobb?


38080-31
Fiskgratäng och semla! Atkins hoppar högt av tillfredställelse!

Kommentarer

Postat av: LB

Publicerad 2006-02-20 18:11:18

Den 16 mars är min slut tenta, hoppas även jag på att få lägga allt bakom mig då!

Lycka till. Kram! :)

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-02-20 23:16:18

Åh, jag önskar dig många lycka till!

Jag ska även ha min opponering på magisteruppsatsen samma vecka som tentan så efter det är jag verkligen färdig!

Då kör vi så att det ryker den där veckan i mars! Eller hur!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela