Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

På lördag!

Publicerad 2006-02-10 13:09:47 i mat och dryck,

Vi har köpt hem ett nytt Pinotagevin. Ska bli verkligen spännande att prova det. Jag är en sann pinotagefanatiker och ett nytt pinotagevin är som en oöppnad julklapp!

Vi är inne i en liten sväng av testa amerikanska viner nu, de håller oftast en bra kvalitet om man kommer upp över 80 kronors gränsen. I onsdags testade vi dock ett 59 kronors vin ett "ruby cabarnet" stickande lukt och söt murrigt blev det ingen favorit. Ett vin som man plockar fram när gästerna redan har fått i sig så mycket att de inte längre uppskattar eller känner smaken...



38080-32
Blivande nyfavorit månne? På lördag vet jag...

Kommentarer

Postat av: Melinda

Publicerad 2006-02-17 17:26:54

Åh, jag skulle verkligen uppskatta en topp 5-lista på viner, om man nu som ny besökare kan komma med önskemål.

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-02-20 23:17:30

Topp 5-lista på viner var en bra idé! Jag ska spåna på det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela