Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Farmors gömmor

Publicerad 2006-01-28 10:13:51 i Allmänt,

I allt utåtriktat shoppande kan man i bland finna mer än vad man söker närmare än man tror. Jag vill slå ett slag för den svenska glaskonsten i min favoritperiod den som sträcker sig från efter 2:a världskriget till i början på 70-talet.

Från en liten rotning i farmors gamla gömmor hittade jag några fynd. Så ut med er och fynda i gamla övergivnina kartonger, kanske finner ni också det där med d.


38080-1638080-15

Tallrik "Rörstrand René.
Skål "Gefle Alice"

38080-14

Ett par enkla muggar utan stämpel


Vi i Svergie har ett imponerande arv av formgivet och designat porslingods ta lite tid och surfa in på http://www.svenskt-porslin.net/  och hitta dina gamla favoriter.

Kommentarer

Postat av: Mikael Nordh

Publicerad 2007-10-02 13:54:31

Hej,
Jag undrar om du har fler delar av Rörstrands René?
Jag är intresserad att köpa delarna i så fall.
mvh
Mikael
070-323 33 04

Postat av: Benny

Publicerad 2009-04-27 16:52:29

Tekopparna i brungrönt är också Gefle-porslin, modellen heter EF och glasyren heter "Skimra". Det ska vara fat till dessa!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela