Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Jag behöver en sommarstuga!

Publicerad 2006-01-29 10:15:11 i Allmänt,

Har gjort en morgonsurf och insett att jag verkligen behöver en sommarstuga! En sommarstuga med vitmålad panel, ljusa skira gardiner, krusidull lampfötter i silver, vitmålad säng med ett rödblommigt överkast. Ett litet rödmålat torp nära en bra golfbana.

Varför då detta behov av en sommarstuga? Det finns campingstugor att hyra vid golfbanor och fördelen med att hyra stuga är att man kan spela på lite olika banor runt om i vårt land utan att bli vanefast vid den i närheten av sommarstugan. Jo, det är så att jag gillar romantik, som den äkta fisk jag är så så går jag faktiskt lite i gång på torkade rosor och virkat, men det passar inte in hos stadsmänniskan mig i en glas och stål lägenhet. Det urbana vs det lantligt romantiska, se där två tydliga fiskdrag igen, två fiskar som simmar åt olika håll, denna kluvenhet tär mig!

Söndagen skall spenderas till slutförandet av magisteruppsatsen, hade dessutom lovat att skriva en sammanställning av de nya 3:12 reglerna men det får bli en annan gång...


38080-17

Lampa från IKEA som skulle ha passat bra i min sommarstuga..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela