Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Svart och vitt

Publicerad 2006-01-20 23:01:26 i Det lilla hemmet i staden,

Jag har gjort av med en massa pengar i dag. Jag vet jag borde spara eftersom att min situation framöver är ganska osäker då jag i april får min sista utbetalning från csn och sedan väntar förmodligen en arbetslöshet och karens på tre månader. Men jag kunde inte hålla mig, jag blev kär, så jag övergav Rusta som hovleverantör för våra mattor, (Rusta har faktiskt sina guldkorn på mattavdelningen) och begav mig till fina affären. Jag har aldrig kramat en matta så hårt av lycka förut, bara över att få hålla den i min hand, jag till och med låg en stund på köksgolvet och kramade mattan så endorfinförhöjande var faktiskt detta köp. Det här med att köpa dyra grejor är något ganska så nytt för mig. Jag har alltid varit väldigt bra på att hitta snygga grejor till ett bra pris. Under gymnasiet när jag hade flyttat 40 mil hemifrån och skötte hela mitt liv på 2000 i månaden kunde jag både betala hyra, mat och hålla mig med en relativt snygg garderob för dessa pengar, samt att jag kunde gå ut 3 kvällar i veckan! Detta måste jag säga var i det närmsta trolleri, men med små matpreferenser som makaroner och ketchup och en något udda klädstil så gick det hem. Jag var expert på att hitta fynd bland HM:s tjugokronors lådor, sådant som inte sålt bra kunde i rätt sammanhang bli en hit, att kläderna dessutom hade hamnat i slaskhinken på HM garanterade också att få hade annan liknande kläder. Fast visst såg jag tokgit ut i bland. Jag kom ihåg en outfit som jag körde på rätt bra med, grönrandiga jeans (som jag senare gav till min kompis som tyckte att de var asfräcka) en svart skjorta i något sliskigt material som blev iskallt så fort det kom en ventilationspust och över det en lila stickad tröja med orange kant., till det ett par nittiotalsenliga "get a grip" kängor som var fläckiga efter en icident med en exploderad flaska med blonderingsmedel =)

Det där med HM.s fynd lådor har jag kvar, jag tycker fortfarande inte att kläder ska få kosta något. Jag stod länge och funderade över en snygg tröja i dag, men den kostade hela 298 kronor, det vred sig inom mig och min snåltarm sade att det var för dyrt (jag kommer att ligga och fundera över denna tröjan i natt, kanske om jag kommer fram till att den är värd det och då kommer jag att stå och hänga på låset till affären i morgon och köpa den) för dyrt ja, jag menar, jag köpte min supervarma dunjacka som klarar 20 minus och full storm för 200 kronor så varför då betala hundra kronor yterligare för en ihålig stickad tröja som bara är snygg (kanske just därför, jackan var ful, varm och billig, tröjan snygg, dyr och ovarm,)

Men nu så är det gjort jag har lagt ned 600kr på en matta! Dessutom har jag varit och köpt en massa småsaker som kommer att göra vår fest i morgon till en snygg fest. Vårt bord tar bara åtta pers så vi måste skarva det lite med några gamla skrivbord och databord, för att dölja detta behövdes några dukar, det enda jag hittade som jag kunde tänka mig var ett par gardiner, så i morgon kommer jag att bjuda mina gäster att äta på de gardiner jag hoppas kunna sätta upp i sovrummet sedan, undra om jag ska dela ut haklapp istället för servett?

Nåväl jag har tjatat om denna matta så mycket att jag nu känner mig nödvändigad till att visa en bild på den! Den är sååå underbar!

mattan

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2006-01-23 23:40:16

Åh. En jätte fin matta! Får man fråga var den är köpt! Den var iaf väl värd sina 600 kronor! Hur lång är den? Har en tråkig hall som skulle behöva piffas lite!

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-01-24 11:28:00

Hej och tack!

Mattan är 70*300 cm och närmasta återförsäljare kan du hitta på www.horredsmattan.se

Mattan är verkligen uppiggande i detta vintermörker, jag blir glad varje gång jag ser den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela