Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Köksprojekt del 748 typ

Publicerad 2006-07-08 11:08:57 i Allmänt,

Fogade kaklet i torsdags. Den mörkgråa fogen visade sig ha en egenskap av att inte vara mörkgrå, utan den var ljusgrå.

Det var inte vad jag hade tänkt mig, den ljusa fogen tog över totalt. Det enda jag såg när jag kom in i köket var en massa ljusa och utstickande fogar. Neeeej.

Började fundera, måla fog? Nej det skulle inte bli hållbart enligt expertis. Så det enda som återstod tillslut var att lämna köket hemma

38080-115
Dumma ljusa fogar.

Sommaren var varm och de på bygghandeln blev bestörta av sitt misstag. vi utrustades och med saker för att foga om. Sedan var kvällen räddad. Nära 4 kvm fog, det tar sin tid att få bort vill jag lova. Jag kan inte ens med minsta lilla vilja påstå att sambon var särskilt lycklig över beslutet att "göra om gör rätt", men hur mycket jag än rannsakar mig själv så tror jag aldrig att jag hade kommit till freds med de superljusa fogarna. 

Som grädde på moset, efter allt som hänt den sista tiden  med påhälsning av grävskopa på balkong och fel fog, så gick så även bilen sönder. Jag hade varit och inhandlat lite mat och dryck för att klara av en kväll i värmen med fogskrapning som mål. Jag parkerade utan för porten och sprang upp med varorna och när jag sedan skulle åka och parkera så var bilen kaputt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela