Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Så var det måndag!

Publicerad 2006-03-06 22:17:00 i Allmänt,

Täckbyxor och bikini! Kan det bli annat än Lapplands högkvarter Lycksele!

Täckbyxorna behövdes för att gå en sväng på den traditionella markanden, och bikini behövdes för bubbelkoppen i spa-anläggningen som tillhör hotellet. Tro att jag njöt av att få sitta i ett varmt bad med en god öl i min hand.

Helgen till ära var det ungefär -20 grader. Från den varma sköna inglasade badanläggningen ledde så en dörr rakt ut i kylan. Ca två meter fick de modiga (det tog ett tag innan jag kunde kategorisera mig som sådan) springa för att kunna kasta sig i utomhusjacuzzin. Jag öppnade slutligen dörren, min fötter frös nästan fast på den is som fanns på marken, allt annat än smidigt kastade jag mig så in i det varma vattet. Den varma ångan från vattnet gjorde lyckligtvis så att de kroppsdelar som tvunget befann sig ovanför vattnet inte förfrös.

Min vän Jessica stoltserade efter utomhus badet med en snygg reva på bakdelen, hon sade att hon klantat sig rejält när hon skulle hoppa i poolen. Hon hade visst halkat och hamnat i famnen på några vänliga herrar som fångat upp henne.

Efter badet väntade en trerätters middag och underhållning av Wallmans salonger.

Hotell Lappland är som en strandad Finlandsfärja med sämre utbud av taxfree. Men helt klart ett bra och nära alternativ till lite skön avkoppling.

38080-48

Otroligt duktiga sångare och sångerskor! +++++ för talang! Bild från http://www.hotelllappland.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela