Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Den lilla Täppan i SVT

Publicerad 2006-05-09 23:23:54 i Balkong,

I kväll hade SVTpremiär för ett program kallat "Den lilla Täppan", ett program som riktas till oss utan trädgård eller annan odlingslott.

Som det kanske har framgått tidigare här i min blogg så har jag ju ett litet intresse för balkongliv. Det första intrycket av programmet var inte som jag hade förväntat mig. Jag hade väntat ett mer traditionellt inredningsprogram fast med balkonger istället. Ett program där varje avsnitt delade med sig av massor med inspiration och olika lösningar. Ungefär som ett Roomservice fast med balkonger istället. Programmet var i stället uppbyggt så att man under 6 program får följa ett hyreshus och dess inneboendes väg från vindblåsiga balkonger till mysiga extra rum. Avsnittet innehöll väldigt lite balkonginspiration men dessto mer "lära känna olika människor i ett hyreshus". Det sista avsnittet kan säkert bli roligt, när man äntligen får se resultatet.

Så visst, det är en typ av balkongmakeover som görs, och hade jag bara läst på mer om programmet innan så hade jag säkert inte byggt mig denna egna bild över hur programmet skulle vara och jag hade därmed inte behövt känna mig lite besviken.

För den som är intresserad av att följa hyresgästerna och deras balkonger så har SVT en bra programsite

38080-75

Mer balkongporr i TV till folket, den åsikten delas även med min spanska peppar planta!



Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2006-05-10 10:41:30

Såg inte lilla täppan igår.. Men har läst lite om det på hemsidan. Det hade nog blivit roligare och mer inspirerande om det hade varit mer inredning och vad man kan odla osv..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela