Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ha du förstört pären?

Publicerad 2006-05-08 19:48:23 i mat och dryck,

Är något min pappa skulle ha sagt om jag serverade honom dessa ungsbakade potatisar.

Förra helgen blev vi bjudna på en tillkonstlad potatis som smakade nam, nam. Snabbt som attan försökte jag att replikera potatisen som tillbehör till lördagens grillning och mmmm så gott det blev.

Ta en bakpotatis per person, dela den i halvor och ungsbaka den i 200 grader, ca en timme, känn när den är mjuk.

För fyra personer ( åtta potatishalvor)

Blanda 2.5 dl turkisk yoghurt (jo jag har köpt hem en hel hink därav använder jag den i allt, går lika bra med creme fraische..) med ungefär 3 centimeter ost från en chevrérulle (jag hade även kvar en halvburk bonjour vitklök från kvällen innan så jag öste i även denna)
Mixa ihop med stavmixer.
Gröp ur bakpotatisen, men var försiktig, för att skalet skall fyllas igen.

Lägg den urgröpta potatisen i chevrémixen, rör om, så att potatisen är finfördelad, vill man ha mos så gå lös med stavmixern igen.

Fyll de urgröpta potatisskals halvorna med chevré/ptotatis röran.

Gratinera i ugn ca tio minuter, ät!

38080-73

Kommentarer

Postat av: Frida Berglund

Publicerad 2006-05-09 09:51:19

Gosh det ser gott ut!

Postat av: Syster Stenmark

Publicerad 2006-05-09 13:17:48

Jämarns, kanske jag gitt bju farsan på det här!
Även om pären ä förstörd;-)
Men gott si hä ut å va!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela