Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Hurra for syttende maj!

Publicerad 2006-05-17 09:27:01 i Allmänt,

Jag är ju svensk, mest i alla fall. Fast egentligen är jag en fiffty fiffty grogg av lapplänning och norsk nordlänning. Född i Norge men hela min uppväxt så långt minnet mitt sträcker sig så har jag bott i Sverige. Sverige har varit förfördelad som det land som jag hållit på vid sportsammandrabbningar, fast ibland, som när Elofsson sprängde sig och Mûlegg rasade fram mot guldet, då blev jag väldigt tvärt norsk så det bara skrek om det.

Men om man ska ta en dag och vara särskilt norsk på så får det vara i dag! Ska ta en pils i kväll och fira mitt möderneland!

kanske sjunga en trudelutt också

-Ja, vi elsker dette landet som det stiger frem, fur var bitt over landet til de tusen hjem, elsker elsker det og tenker på vor far og mor og den saga natt som senker, senker drömmer på vor jord, og den saga natt som senker senker drömmer på vor jord!


38080-78

Karl-Johann i Oslo  www.norge.no

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2006-05-17 11:23:16

Ah ja hurra, kolla in min special om just norsk deisgn idag :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela