Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Produktivitet minus 132

Publicerad 2006-05-03 18:41:54 i Allmänt,

Det är lite lustigt hur fort man tappar produktivitet. När livet har planat ut och jag inte längre har ca 84 järn i elden utan istället svävar runt i en obeskrivbar fas som inte riktigt student, inte riktigt arbetslös, lite extrajobbande. Nu med flera av veckans dagar lediga så blir plötsligt det som tidigare gick av bara farten till ett heldagsprojket.

Så har jag min chans då. Jag har alltid haft en liten inneboende dröm att en dag skriva en hel bok. Det spelar ingen roll om ingen vill läsa det efteråt. Jag vill bara se om jag har fantasi och förmåga nog till att slutföra ett sådant projekt. Jag har två påbörjade manus, och sedan jag började min obeskrivbara fas som mestadels ledig så har jag haft god chans till att fortsätta mitt skrivande. Då är det den där inspirationen som saknas, den kommer alltid vid fel tillfällen, som när man sitter på en skoter långt in i fjällvärlden, eller precis innan man ska somna. Nej, det blir nog ingen bok för mig. Jag tror jag sätter på en kanna kaffe till och slösurfar.


38080-71
Nej, inget tillplattat marsvin, det är en toffla i tilltänkt form av en ponny.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2006-05-04 23:52:18

Klart att du ska skriva en bok *peppar* Jag kommer stå först i kön när du ska signera dina rykande färska ex på Åkerbloms. I promise! :) Skriv en sida eller två om dagen i alla fall.

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-05-05 17:43:59

Åh, ska vi se med dig då så har jag redan tre exemplar av boken sålda och jag är inte ens på kapitel 4 ännu, jag noterar mamma, pappa och Frida! =)

Vilket grymt väder vi har fått!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela