Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ultimata köket

Publicerad 2006-05-26 22:19:59 i Allmänt,

För ett tag sedan såg jag en annons på en totalt stilren i linje med det senaste årens mode stylad lägenhet. Visst var lägenheten jättefin och smakfullt i ordningsatt. Men det som fick mig att hoppa till var den lilla toaletten, där hade man gått från allt vitt och sten. Det knappa två kvadratmeter stora området var en hyllning till vad jag skulle kalla popkitsch, men eftersom att jag inte har någon aning om vad det begreppet egentligen säger så lägger jag inget namn i det hela över huvudtaget. Dock så fick denna lilla toalett mig att börja tänka i banor av ett kök.

Tänk er denna bild

dessa väggar

38080-83
(Jag har ingen leverantör på färg, för att alla färgleverantörers hemsidor gav mig krupp efter två minuters letande utan resultat när jag bara ville ha lite färgprover, tack och lov för Paint)

Tänk sedan ett kök, högblankt

38080-84
Ikea Abstract, jo man ska visst blanda rött och rosa, den enda som inte tycker det är din mamma!

Lägg sedan till ett par svarta bänkskivor i Corian (www.corian.com)

Ett rådjurshuvud i plast ,äkta vara är bara småäckligt, plast är totalt urflippat wannabe brattigt/ möglig stuga i Åre och helt coolt.

Ta sedan Ikeas bord Docksta

38080-85

Till det tar du ett par sköna Fagerbostolar, det kommer antagligen att se lite småknäppt ut i början, man kommer att undra om de verkligen passar till bordet, sedan kommer man att inse att de sitter som smäcket i träet och att det är kanon tillsammans

38080-86

På golvet skippar vi allt trä och sten, lägg in en hederlig gammal plastmatta fr¨n Tarkett (www.tarkett.se)

38080-87

Sist men inte minst i denna switschröra två alternativ till kylskåp, båda från smeg (www.smeg.se)




38080-91



38080-92


Om allt detta rörs i hop blir det ett helt galet härligt kök!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela