Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Mellansnack

Publicerad 2006-11-07 12:05:25 i Babblat av Sussie,

Helgen som var gick i lyxens tecken. På lördagmorgon styrdes bilen söder ut med destination Sundsvall. Där checkade vi in på hotell Knaust.

Hotellet som har anor bak till slutet på 1800-talet var en upplevelse i sig själv. Ett magnifikt trapphus som välkomnade oss och ett hotellrum med högt i tak och synliga bjälkar. Fin interiör och vilsamma jordfärger.

På eftermiddagen var det lite oplanerad shopping. Zara hade valt att slå upp sina portar i stan och jag kunde inte motstå att göra av med lite pengar.

Efter en trerätters i hotellets restaurang var jag mogen att sova 22:30. Sovmorgon med en efterföljande frukostbuffe där inget saknades. Faktistkt bland den bästa jag ätit.

Sedan åkte vi hem. Haha, jag skojar bara. Är man från Umeå och åker till Sundsvall finns det en sak man inte missar. IKEA. Har inte varit där sedan det nya varuhuset invigdes och trots avsaknaden av kundvagnar på övre plan var upplevelsen mestadels positiv.

Kombin tuffade sedan norrut nästintill fullpackad.

Iklädd spenderbybxorna ringde jag också till EM i går och beställde en ny soffa...

Mycket av möblemanget hemma går nu att hitta på blocket. Efter en sommar med inte så mkt inredningstankar ska nu hemmet återigen förvandlas. Jag tror till och med att jag har en tanke...

38080-145
Interiörbild från vårt hotellrum

38080-146
Champangedrucken

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela