Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sned värld?

Publicerad 2007-12-18 22:08:34 i Allmänt,

Det är i slutet av december, jag befinner mig som vanligt i min hemstad som ligger i Norra Norrland. Vad brukar symbolisera Norrland och månaden december? Renar, visst, men snö, snö snö. Jag bor i Norrland, vi har alltid snö. Nepp, det har vi inte, förra julen var grön, och så verkar även denna bli. Tur att man åker upp till Lapphelvetet så att inte Kate M är den enda som får se vitt.

Det är inte bara snöfattigdomen som symboliserar min för dagen sneda värld. Nej, jag surfar in på lokal blaskan som har en väldgit bra "senaste nytt" uppdatering. Där finns både lokala och globala händelser. De lokala kan ibland ha ett smått kuriost värde, men de globala brukar hålla en strikt seriös linje med sk nyhetsvärde. Har jag i alla fall trott.

Vilken rubrik möts jag av i kväll?
-Amy Winehouse släppt mot borgen....

Vad händer här näst på lokal blaskan,  Brangelina adopterar Top Model- Hawa???


Världen är sned och vind. Eller är det jag som är fyrkantig? Varför inte integrera lokal blaskan med Hänt Extra?
Och ingen snö i december?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela