Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Never ending story

Publicerad 2007-03-18 14:59:05 i ,

Finns det något värre än skor? Majoriteten av världens kvinliga befolkning är nog inte beredd att hålla med mig, men jag är bestämd i min åsikt.

Det finns ju inget man kan ha på sig, inget ändamålsenligt med det man hade tänkt sig i alla fall. Att leta skor får ett stenarbete i Hades att verka tidsbestämt, för att jag tror att jakten på skor är jordelivets Sysifosarbete.
Hur jag än vrider och vänder mig, pringer in och springer in och ut ur affärer så står allt hopplösheten där och väntar på mig. Det finns ju ingenting som jag vill ha, ingenting som jag kan tänka mig, ingenting.

Nu har jag letat i en månad. Det jag söker är ett par stövletter ungefär men med nästintill obefintlig klack. Men att hitta det vekar vara som att köpa hem ett fullstort Eiffeltorn från ICA Expressbutiken runt hörnet.

Jag vill inte ha klack, jag vill kunna gå till jobbet och ändå behålla fötterna i piggt skick. Att byta skor på jobbet ter sig omständigt, vill inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela