Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Åh, Zara kom hit nu!

Publicerad 2008-04-10 20:47:06 i Allmänt,

Enligt ett meddelande från TT i lokalblaskan har varumärkeskonsult företaget Interbrand rankat varumärket H&M som det starkaste  varumärket i Europa. Det av skrivande omhuldade IKEA kom på tredje plats.

H&M slår däremed konkurrenten ZARA. Det är här jag vill börja klaga. Jag hade rejält tänkt klaga på Norrlands största stad. Inte på björkarna och inte på kylan men däremot på klimatet för handel. Visst har vi de mest enträgna kedjorna som klänger sig fast här med envishet i portion av en åsnas, men nyetbleringar verkar vara lika oattraktiva att få till så ett IKEA på Svalbard blir mer troligt. En stad med få A-lägen blir envist tom. Kom igen nu, nu rör vi om i grytan och ger vår strad en ansiktslyftning?
Kan Sundsvall, kan väl Umeå? Låt Sundsvall få ha sin stenstad med krusidullarkitektur, låt Umeå få ett signum i modern arkitektur och nytänkande. För ärligt talat hur mycket av trähuscharmen är kvar? Västra kvarteren med bland annat KII och en pittoresk hattaffär har sin charm, bibehåll den. Men resten? Blir någon gladare av husen som innrymmer det trånga MVG, det "fagra" Åhlenshuset, eller betongklossen med Kungspassagen?

Min börs vore tommare, men min shoppingsjäl skulle bli lyckligare av mina favorit spanjorskor Zara och Mango.


Åh, Zara kom hit så snart, jag väntar vid hörnet, vid dressman.

Kommentarer

Postat av: Bergagårdens Lina

Publicerad 2008-04-10 22:38:15

Ja jag håller med dig helt. Jag fattar inte vad det är för fel på Umeå, men det händer ju verkligen ingenting! Inga nya roliga affärer alls. Jag menar MediaMarkt och Biltema i all ära men hur kul är det egentligen? Inte ens en lågbudgetbutik som Cubus väljer ju Umeå utan etablerar sig hellre i Skellefteå. Helt obegripligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela