Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Om nu träning

Publicerad 2008-04-01 09:46:40 i Tjejplågerimilen,

Överallt kan man läsa att träning och motion ska göra underverk för både fysisk hälsa och själ. Jag misströstar med det starkaste.

Om dessa positiva hälsoeffekter skulle stämma skulle jag alltså i dag, må ypperligt, som en 28-åring ungefär. Ja, det skrivs ju att man kan ändra sin ålder genom att motionera. För i går nämligen, så körde jag 35 minuter löparband, intervaller. Ja, jag erkänner mina höjningar i intervallet var nog ungerfär ett vanligt joggtempo för andra, mer luttrade självplågare, men för mig höjdes pulsen rejält. Efter den självmartyriska akten så styrketränades överkroppen.

I dag mår jag mindre lyckligt, jag har sovit som en klubbad sten, kroppen värker och själen känns urholkad. Hur positivt är det egentligen?

Den enda lilla ljusglimten och den jag får fokusera på är att jag i går tyckte mig skönja en muskel i min överarm, helt synlig, visserligen så var ljusets skuggningar till min stora hjälp, men ändå, det nästan syntes. Sedan försökte jag att blunda när jag stod rakt under lysröret, för då var den synliga muskel borta...

image191
Jag behöver varm massage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela