Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Till fjälls

Publicerad 2008-04-07 12:05:58 i Babblat av Sussie,

Var till fjälls i helgen som var och hälsade på pappa och syster. Förhoppningen var att vädert skulle vara på vår sida så att vi kunde ta någon skotertur. Den förhoppningen visade sig vara allt för opptimistisk. Lördagen låg dimman djupt och snön var i luften. Söndagen hade fint väder in i mellan och en liten tur blev det, dock blåste det rejält på kalfjället och när kaffeet stundande åkte vi ned och satte oss i en bäckravin. Ibland kom solen fram och livet var skönt, en minut senare insåg man att man höll på att drivsnön gjorde sitt bästa för att genomföra en fullvärdig begravning.

I lördag skulle jag bjuda på mat, min syster med tillhäng var bjudna. För att tillhänget skulle hinna till maten sköt vi upp starten. Perfekt, jag var lite småtrött och passade på att lägga mig på soffan, en och en halvtimme senare när maten skulle vara färdig vaknade jag... Lite pinsamt mina gäster fick glatt vänta de 45 minutrar som det tog att laga maten... Deras kurrande magar hördes genom hela huset.

image193
Aprillväder i fjällen Ruokkoskalet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela