Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Nostalgi- Var tog du vägen Chesney?

Publicerad 2008-08-07 12:50:32 i Babblat av Sussie,

Det var 1991, step by step intogs flickornas hjärtan av de fem smörna i NKOTB. Ett hjärta som de dock inte kom åt, var ett lite pre-tonårshjärta sittandes i flickrummet i källaren på villan i Lappland.

Den heliga mässan var lördag klockan 14 och den ack så viktiga trackslistan. Med ena fingret stadigt vilande på inspelningsknappen som överförde magin från radion till det egna bandet. Det var under en sådan högmässa jag träffade Chesney, ni vet han med one hit wonder "I am the one and only" och ingen annan ville han vara. Jag var fast. Vinylen inhandlades i den stora staden Umeå i samband med en klassresa. I bussen, hela vägen hem satt jag och tummade på det blå omslaget, med en chesney tittandes på mig, med sin röda gitarr. Roxett skrälade ut "Spending my time" i lurarna på min gula freestyle.

I månader snurrade vinylen i mitt ljusblå flickrum. Dagdrömmarna escalerade i i 72 varv tillsammans Chesneys sammetsbubblande stämma.

Efter ett hett och intensivt förhållande började vi seperarera tillförmån för Eurodiscon som kom att inta fritisdgårdens tillfälliga dansgolv.

Men vad hände då med min Chesney? Jo, musik gör han fortfarande, både till andra och sig själv. Så någonstans där ute så existerar han. Via myspace kan man höra vad pojken för sig i dag. Tillfället bjuds också till en return till flickrummet The one and only.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-08-08 23:16:29

Åh, jag hade en hel Chesney-kalender och trånade efter denna kille, trodde nog att han en dag skulle stå där på trappen och blicka in i mina blå... Men, men, fick ju en annan blondin på halsen, inte skönsjungande för fem öre men han är duktig på mkt annat!

Postat av: Sussie

Publicerad 2008-08-09 10:40:51

Han kom aldrig till mig heller :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela