Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Wohoooo

Publicerad 2008-08-25 22:09:06 i Tjejplågerimilen,

När jag började plåga mig själv utanför aerobicssalen hade jag som en vag målsättning att klara springa 2000 meter på under tio minuter. Varför det blev just det målet är för att det ingår i fystestet om man vill bli polis. Nu vill jag inte bli polis men testen är förhoppningsvis lagligt att kopiera ändå.

2 km under tio minuter låter visserligen inte farlig för många i den aktiva befolkningen. Men jag som alltid har haft enorma problem med att enbart slätlöpa såg det som en tämligen stark målsättning. Lägg där till att jag har lungvolym som en kedjerökande näbbmus så förstår ni ryktet om att "här kommer en hel blåsorkester" när jag är ute och lufsar.

I kväll tänkte jag så bege mig ut en tvärsväng och vad passar då bättre än en liten test?

Japp, jag klarade av det, med en hel minut till godo! Efter en uppvärmningskilometer på 5:30 satte jag fart på pygmebenen och rultatde runt 2 km på personlig rekordtid. Tänk att det finns folk som springer snabbare än så distanser det tiodubbla...Men dit hade jag inte tänkt ta mig.

Nästa mål blir milen under timman! Måldatum är dock tillsvidare icke känt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela