Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

En husägare tar det piano!

Publicerad 2008-12-05 19:00:52 i Babblat av Sussie,

Jag har alltid haft en liten dröm om att kunna spela piano. Vid husvisningen fick mitt öga skåda ett piano i vardagsrummet och efter att köpekontraktet var påskrivet sade jag lite försynt till hussäljartanten att om hon ville kunde hon gärna lämna kvar det.

Första gången vi fick tillträde till huset föll mitt öga på ett nu ganska ensamt piano i ett tomt vardagsrum. Jag blev så glad att jag gav tanten en stor kram sist vi träffades.

Om jag blev glad så kanske inte mina grannar och min käre make blev lika överlyckliga. Vi bor visserligen i en friliggande villa, men ett piano kan säkert höras vidsträckt. Jag har alltid velat spela piano, men det är inte lika med att kunna spela piano.

Så nu sitter jag klinkandes och plinkandes. I går köpte jag min första pianobok "Pang på Pianot" och gissa om jag pangade till det. Nu har jag tragglat mig igenom Für Elise så många gånger att jag undrar om jag vågar ta den en gång till. Nu är det vIsserligen inte säkert att någon har lyckats uppfatta att det är just den skapelsen jag försöker spela, men det kanske inte är värt att chansa?

Jag måste få bättre pli på min vänsterhand, den hänger inte riktigt med, dessutom varför ska de krångla till det så med noterna för vänster hand, jag blir ju helt förvirrad!!!



Rekreation för mig trolig tortyr för dem som tvingas lyssna....

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-12-07 21:59:49

Åhh vad skoj att ha ett piano. Jag har ett piano, då jag spelat hela livet i princip, men det står hos mina föräldrar och vi har inte plats för det här hemma...snyft!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela