Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sanslöst begär

Publicerad 2008-06-18 18:22:44 i Babblat av Sussie,

Jag börjar misstänka att det på allvar är något fel med mig. Det är nästan som ett beroende, en abstinens som får kroppen ur led om jag inte får min nya "drog" potatissallad.

Det är underligt hur mycket potatissallad som man kan stoppa i sig utan att det börjar välla ut genom både öron och armhålor.

Jag måste erkänna att jag är missbrukare, Jag är i skrivande stund inne på min andra enkilosbytta sedan i måndags. Jag har inte bjudit eller langat eller så utan jag har dragit i mig det helt själv.


Även fast jag nyss har skåpat i mig två hela portioner så skriker kroppen ändå efter mer potatissallad. Jag undrar om det kan ha hänt något i min barndom som har gjort mig så här? Kanske har timmarna i "pärlannbacken" med efterföljande träningsvärk i de så få gånger använda "pärmusklerna". Kanske är det dessa timmar som har gjort att mitt begärd för färdigskördad potatis har växt sig så stor?

Det skulle också kunna förklaras med någon brist i kroppen. kanse brist på creme fraiche?

Kommentarer

Postat av: Biibii

Publicerad 2008-06-19 13:03:09

Ja du du vet väl i vilket tillstånd man brukar vara då man får vissa begär och abstinens för vissa saker även kallad cravings....hihihih kanske tillökning på G??! Hihihih Ha en toppen midsommar!!!

/Bea

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-06-22 18:08:31

Nej, nej nej, inga potatisknoddar på gång här inte. Det håller jag mig borta från :)



Hörde rykten om en analkande flytt! Grattis!

Postat av: Biibii

Publicerad 2008-06-22 23:17:49

Tackar! Ja vi hittade huset med stort H eller vad man nu kan säga så flyttlasset bär i väg 1 aug! Får hoppas att vi får sålt vår lägenhet tills dess.!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela