Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sex and the City

Publicerad 2008-06-23 21:11:36 i Babblat av Sussie,

Blev i slutet av förra veckan tillfrågad om jag ville följa med tjejerna och titta på filmen med sec and the city gänget nu i kväll. Jag har väl aldrig varit en SATC adicted, men en trevlig kväll med bio och käk kan väl gå an så där ibland..

Fruktansvärt Sex and the city åkte jag direkt från jobbet in på stan, smiket borta, totalt nedregnad och med klämmande ballerinaskor hoppade jag mellan vattenpölarna allt annat än fabulous.

Sommarsallad med räkor på Rex, vilken både var stor och dyr, men till sitt försvar mättande.

Filmen var bra. Så där bra som att jag definitivt kommer att se om den säkert flera gånger. Det fina med att ha sett en film förut är att man då kan trycka förbi de scener som är jobbiga att se. Nu ska jag inte avslöja för mycket  handlingen, men jag skrattade flera gånger, dock inte lika mycket som övriga biopubliken som tycktes tycka att det var vansinnig roligt att Charlotte gjorde i byxan.

Det negativa med filmen är att den väcker ett behov av att slösa pengar på fina saker och gärna då också på en resa till NYC. (Jag är totalt avundsjuk på en kompis som får åka dit och jobba sex veckor i höst.. gryyymt avundsjuk, nästa gång jag söker jobb ska det vara på ett multinationellt företag och inte bara ett som finns runt Östersjön...)

Fast pengar att slösa kommer knappast att finnas eftersom att jag enligt Hans Wiklund nu har kvalificierat mig till den skara av kvinnor som förtjänar lägre lön än män. Frågan är då vilken lön som Hans Wiklund förtjänar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela