Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Hockey-VM

Publicerad 2008-05-08 21:59:51 i Babblat av Sussie,

Bah, var har magin tagit vägen? Vad gör dessa pojkar på isen. Dessa pojkar med en klubbteknik som verkar sponsrad av Philips senaste elvisp. Var är spänningen? Var är Arne och Ankan, tidigt nittotal, då när Sudden fortfarande kunde kallas söt.

Men det värsta är inte att glorian har fallerat, det värsta är periodpauserna. Hockey-analys, finns det något träligare att erbjuda tittarna framför teven. VI arma stackare som inte är på plats och därmed kan resa oss för att gå och köpa öl med popcorn? Jag har ingen som helst lust att ens anstränga mig på att lyssna på vad några förståsigpåare tycker om den första perioden. Chansen för att jag skulle tvingas in på isen i andra är så minimal att de tips och tricks som de presenterar ter sig tämligen onödiga.
Att jag tycker att de spelar skit, är vimsiga som några äggstinna hönor, och slåss som femåringar, det är det som är viktigt, inte var Claes Åkesson förlåt Runheim lyckas klämma ur Unger. Vad de tycker är ungefär lika värdelöst vetande för mig som vad katten Nisse i morse gjorde på Uppförsbacken i Obbola. '

Dessutom, snälla, snälla bildproducent, det räcker att visa målet EN GÅNG. Det blir inte roligare den tjugonde gången, mellan två reklampauser.

Släng in lite nattsudd i periodpauserna istället, betydligt mer konstruktivt och underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela