Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ovan molnen- Far och Flyg

Publicerad 2008-05-13 18:51:59 i Babblat av Sussie,

Ja, jag är mycket väl informerad om att flygning är det absolut säkraste transportsättet av alla nu gällande kommunikationer. Jag har också läst på att ett plan kan glidflyga 20 mil, att vingarna kan röra sig 4 meter upp och ned och att alla system har minst ett hjälpsystem. Dessutom så säger statistiken att man behöver flyga i ungefär 84 år innan risken för att statistikskt sett råka ut för en incident inträder.

Men, det spelar ingen som helst roll. Uppe i den molnhoppande propellerkärran som går i mjölkrutt mellan Östersund och Luleå så är jag trots denna vetskap om den rådande flygsäkerheten inte helt tillfreds. Det gör mig lite smått förbannad på mig själv, jag är ju en tuff brud   (harkel) och det är inget tufft att vara en flyghare!

Till mitt försvar måste jag säga att de senaste flygningarna har gått hur bra som helst och där jag inte har varit rädd alls. Men förlåt mitt älskade Saab er propellerkärra daterad från tidpunkten för Big Bang, minskade inte min flygrädsla alls.

Jag kan flyga- Jag är inte rädd, verkar enbart gälla för jetplan i storleken Boing 757 (?) Eller AirBus motsvarighet.

image215
Ett  stabilare plan, under en inflygning till Scicilien. Etna syns bakom vingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela