Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sällskapsresan -Vi hade i alla fall tur med vädret

Publicerad 2008-05-08 22:36:23 i Resor,

Den 24:e maj var det dags att ta mjölkrutten ned till Belek i Turkiet. Efter att ha tagit en omväg via Östersund styrdes flyget söder ut. (Därav benämningen mjölkrutt)

sex tappra själar och en GPS fulladdad med E-type var med som i ett sällskap. Dessa swinglystna människor slapp åka den stora charter-bussen och blev istället inhämtade i en egen minibuss utrustad med välfylld öl-kyl. Detta tack vare att vi inte åkte med de stora drakarna utan åkte med Golfworld travel, som på ett förtjänstfullt sätt skräddarsydde vår resa.

Hotellet Kaya Golf Resort stoltserade med fem oputsade stjärnor som nog mer sanningsenligt kanske skulle ha varit fyra till antal. All-Inclusive var upplägget med helt okej som betyg. De konjaksdrickande i sällskapet var dock inte helt nöjda med att endast "Napoleon" ingick.  Förutom buffé-restaurangen fanns även en bokningsbar Ala Carte restaurang som drog upp helhetsbetyget. Synd bara att vi inte fick reda på denna tillgång förrän näst sista dagen.

Fyra rundor spelades på Kaya Golf Club och helt sanningsenligt måste jag säga att mitt spel sög. Banan var trots sin ringa ålder av sex månader i oerhört fint skick. Någon som har bättre koll på var de slår sina bollar skulle nog säga att banan inte hörde till de allra svåraste. Jag är dock helt säker på att vattnet hade någon bollindragande effekt, i alla fall på mina bollar. Jag hade i alla fall väsentligt mindre bollar med mig hem än vad jag åkte med, och då hade jag ändå nödköpt bollar av en i resesällskapet.

Finalen gick på Turkiets stolthet National Golf Club där damerna på Eurpatouren just nu spelar. Smal bana, många träd (förbannade träd) buskplantage (de stacks, väldigt mycket, aj aj aj) Djupa bunkrar, väldigt djupa bunkrar. En utmaning som jag nog kommer att uppskatta ju mer jag tänker på det i efterhand.


image207
Bred och fin Fairway på Kaya Golf Club



Vill inte exponera mig själv i större storlek än så här.

image209
Hål nummer 2 National Golf Club Antalya. Jo min boll ligger där i vattnet någonstans....


image210
Stickiga aj, aj, aj buskar som var i vägen för min boll.

image211
Inget bredband här inte, smalt på national.

image212
Ett av få vattenhinder som inte tog min boll (National)

image213
Hål nummer 18 på National.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela