Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

SOMMAR

Publicerad 2008-05-14 20:44:11 i Det lilla hemmet i staden,

Så här i +3 grader och snålblåst så känns den analkande sommaren en aning ironisk. I jakten på sommaren begav jag mig dock till IKEAS hemsida för att få lite inspiration till balkongen. När den inspirationen visade sig bli lika ironisk som sommaren stötte jag dock på denna underbara bärkasse och kuddar i serien SOMMAR.

Ironin byttes till nostalgi och jag kände lukten av vinterinstängd stuga, cykel av gammal dammodell och mormors virkning. Doften av hav olja och sjö. Plötsligt längtar jag inte längre till sommaren utan längtar tillbaka dit någon gång i början av 80-talet när jag sprang omkring i långkalsonger som på ett mystiskt sätt påminnde om väskan här nedan. (Fast de var stickade av något garn med mycket ylle i så mitt minne består mest av kraspande fingrar)

image218
Bärkasse SOMMAR från IKEA

image219
Kuddar SOMMAR från IKEA - En längtan till mormors soffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela