Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Det luktar Sussi

Publicerad 2008-11-03 19:34:46 i Babblat av Sussie,

Städade just ur badrumsskåpet och hittade en väldigt gammal flaska med högstadiets favoritparfym. Att jag var synonym med lukten förstod jag redan då.

En dag bröts strömmen precis lagomt till att klassen hade bytt om för gymnastiktimma. I skenet av nödutgångarnas belysningen kom vi på att vi skulle leka kurragömma. En räknade och vi andra sprang och gömde oss. Jag trodde mig ha hittade det perfekta gömstället i en låda bakom några madrasser som jag drog över mig. En efter en hittas men jag låg kvar i min låda. Tills rummet jag gömt mig skulle genomsökas. Full av tillit inför min egen förmåga att gömma mig, trodde jag att jag låg säkert. Klasskamraten kommer in dörröppningen, sniffar några noslingar och säger sedan "Ahha här inne är Sussi, det känner man på parfymen" Likt en blodhund sniffade han sedan reda på mig.

Sensmoralen i det? Bär inte parfym, du vet aldrig när det är dags att leka kurragömma!

Favoritparfymen var förövrigt Chloé.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-11-03 21:33:23

fniss* känner igen det där? :)



Tack för kommentaren hos mig. Lycka till med flytten!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela