Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Mitt i stöket

Publicerad 2008-11-18 13:29:16 i Renovering,

Ett rop från kauset!

70 liter färg sedan ser det ljust ut även på andra ställen än våra väggar i huset....

Hallen var grym, en liter häftgrund per kvadratmeter sjuttiotals textiltapet. Roller rullande tio centimeter per nerdränkning i tråget. Extremt tröttsamt. Men resultatet var definitivt värt det tapetens struktur blev verkligen vacker i övermålat skick.

Nu ska jag rusa tillbaka till huset som efter dagens besök på banken faktiskt är VÅRT!  Nu ska jag sätta mig och måla Trappräcket, sedan väntar städning då vi är klara med all målning som ska göras innan inflytten.

I morgon drar jag till stockholm och hoppas att grabbarna har lagt golv färdigt tills jag kommer hem på fredag. På lördag går stora flyttlasset!


Hall före



Hall efter några varvs målning, räcket ska också bli vitt

Kommentarer

Postat av: Marie o Marcus

Publicerad 2008-11-22 20:33:36

Hojta om ni vill ha kaffe! Vi kan komma förbi med en termos och titta på när ni bär tunga möblemang.

Postat av: T's moster A.

Publicerad 2009-01-05 00:29:48

Hej där!



Ville bara tala om att jag funnit din blogg. OCH konstaterat att ni flyttat. Hmm, det har minsann ingen berättat för mig.;-)

Skickade i vanlig ordning ett julkort till gamla adressen- och får väl hoppas att det kommit tillrätta ändå..?!?



Fint ni verkar få det. Keep up the good work! Och ja, som ni nog redan förstått så finns det alltid jobb med ett sjuttitalshus.;-)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela