Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Lite lågmälda

Publicerad 2009-01-10 15:26:06 i Renovering,

Så har julen och nyår passerat. Huset genomled ett verkligt test under nyårskvällen. 16 vuxna och 6 barn. Det fungerade. Köket är väl kanske inte det mest praktiska och är väl inte precis anpassat för en hel dags matlagning. Men det ska väl bli ordning på det också framöver.

Annars har vi inte gjort så mycket, vi har tillåtit oss att ta det lugnt. Vi är inne och allt fungerar. Huset får ligga lite på is och vila till sig innan vi gör nya ingrepp. För egen del brakar det loss ordentligt på jobbet nästa vecka. Det är dags för årsbokslutet. När det är överstökat blir det två veckors slapp på kanarieholmen med diverse familjemedlemmar.

Sedan, då är det stora offertrundan som träder in.

Har börjat tänka lite inredning. Under hela tiden hittils har jag inte haft någon egentlig tanke, utan har bara slängt in allt som vi redan har haft. Men en sak har jag upptäckt, och det är jag förmodligen har en favoritfärg. Det kanske låter lite banalt att upptäcka det, men jag har insett att det mesta jag släpat hem under senare tid har färgen grön. Soppskålarna till nyår, vasen och den nya mattan i hallen som jag var så tvungen att köpa då den mattan som låg där blev för lång efter att vi köpt en störra matta och lagt framför dörren.

Mattan är från mina favoriter Horredsmattan

Mattan Circle, bild från Horredsmattan

Kommentarer

Postat av: Ciss

Publicerad 2009-01-11 01:17:52

Åh, perfekt-en till blogg att läsa =) Jepp, jag hamnade i fucking småland =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela