Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Såld på hus

Publicerad 2009-01-13 21:31:35 i Babblat av Sussie,

Tv4 har slängt ihop ett programkoncept för mig och medsystrar som har simmat fast i hemnets  djupa träsk. Två mäklarlag tävlar mot varandra i att gissa slutpris på redan sålda objekt.

Rena knarket för en junkie som mig. Dock undrar jag om inte tv-kanalen är anmälningsbar på något vis? Jag har varit fast sedan 2003 ungefär. Var dag känner jag tvånget och måste gå in på hemnet. Finns det inga nya objekt i hemstaden blir jag nästan svettig och darren är nära. Ibland kan hela kvällar gå förlorade i treor i vasastan eller gårdar med ridhus i hela landet. Nu på senare tid har booli och boligan pockat på mitt intresse och mitt tvångsmässiga beteende har blivit värre.  Förut var mitt beteende något så när ursäktat. Först var det eventuellt lägenhet, sedan var undanflykten ett argument om att hålla koll på marknaden. Sedan kom husperioden. Nu har jag ingen ursäkt kvar. Jag erkänner att jag har tvångsmässiga förhållingssätt till bomarknaden... Ett beteende som nu tv4 spär på genom ett program som Såld på hus.

När kommer förresten Hemnet in i ordboken under kategori: vanlig hobby?





 

Kommentarer

Postat av: A-K

Publicerad 2009-01-15 16:03:40

Fniss... själv har jag fastnat i tatueringsprogram och är jättesugen på en fin tatuering - men jag VÅGAR inte, tror jag, kanske eller möjligen inte..

Jo, nu har jag hittat din blogg som jag följer med spänning. Ett råd: lämna datorn hemma när ni åker till pippiholmarna så du får vila upp dig. Kram till er båda!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-18 20:09:37

Hej, Vad kul att du har hittat hit!



Ja på onsdag bär det i väg. Jag tror att min svärmor redan är färdigpackad och klar. Själv är jag bara halvpackad, men det brukar lösa sig.

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-01-18 20:34:30

Hej och tack för titten..nu hittade jag ju din blogg också =)



Jeanette/ i-c

Postat av: A

Publicerad 2009-01-22 19:14:24

Skulle in och kommentera häromdagen, men då blev det nåt tekniskt fel...

Men jag hoppas ni har en trevlig resa!



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela