Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

På'et igen Tigern!

Publicerad 2009-07-19 23:03:40 i Renovering,

En lätt sammanstötning med renoveringsväggen har skett. Det inträdde ungefär samtidigt att bänkskivorna kom på och vattnet åter började rinna i köket. Det fina väder spädde på tankarna om att kaoset och stöket skulle tas om hand vid en tidpunkt som definerades som sedan.

Fortfarande med gott mod och latandes på gräsmattan kom leveransen av glasskivor. Den lilla inspiration som fanns kvar i mig dog när jag insåg att listerna var felkapade och att en av glasskivorna var för långa  nu måste den kapas och lister måste bytas. Blä, är så sugen på att åka och köpa båtlack och lacka över hela tapeten och sedan slå sönder glasskivorna. Glasskivan är 280 cm, kan inte fraktas i vanlig bil vilket gör att livet känns trettioåtta gånger tyngre.

Några dagar på gräsmattan med en bok och trevliga kvällsumgängen har inte ökat min motivation att ta tag det restrerande.

Huset ser ut som en bombad verkstad, jag kommer att kunna ta Kallursystrarnas plats i VM efter de sista veckornas hårdträning i häcklöpning, inomhus. Var man än går får man lyfta fötterna upp till hakhöjd över verktyg, industridamsugare och kartonger.

Det som är positivt är att man får äta precis hur mycket glass med chokladsås som man vill när fallet ner i självömkansträsket har tagits.

Jag behöver inspiration och motivation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela