Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

What you wear is who you are!

Publicerad 2009-03-16 21:31:13 i Renovering,

Det slog mig här i morse att jag  ska ändra inriktning på mitt bloggande.  Från husrenovering till mode, jag kom till den insikten, inte för att jag tycker att världen behöver ännu en modebloggare, utan bara för att vad vi har på oss så otvivelaktigt förmedlar vem vi är.

Den här känslan och djupa insikten kom till mig i går. Jag satt på bron* med en kopp kaffe och en bulle medan de filosofiska stroferna över livet och övrigt husägande böljade fram som en ohyvlad grusväg i vårslask. Jag insåg att jag kände mig mer företagsam och redig än någonsin annars. Var det vårsolen som utlöste denna postitiva epitetsflod över egot?

Nej.
I samma stund som jag reste mig upp och kände snickarbyxornas stora fickor fladdra av vinddraget i min kraftfulla uppstigning insåg jag värdet av proffessionalism. Känslan av att jag kan övervinna vilket kapitel som helst i renoveringsboken lappade till mig med en våt arbetshandske, jag, en byggare Bob i kvinnlig tappning. En längtan efter att få dra fram tigersågen och avsluta det döende kökets sista lidelse verkade så barmhärtig och avklarbar. 

I spegeln var bilden av mig själv tydlig och förvånasvärt lättläst när den blev uppenbar. All min nyvunna tilltro till min egen förmåga kom direkt och kraftfullt från de otroligt,otroligt ,proffessionella snickarbyxor som jag fått i samband med min födelsedag härom veckan. Det slog mig då, som en slagborr i gullfiber, att det spelar ingen roll vem man är och vad man kan, huvudsaken man förmodligen ser ut att kunna! Tummen åkte rakt ut från mitten av handen tack vare ett par byxor.

Så därför är följande planlagt, jag ska klä mig så ändamålsenligt och likt ett proffs som möjligt. Sedan ska jag spankulera omkring och se på när saker och ting blir gjorda i rasande fart. Den enda frågan är då, av vem? Inte jag va, för inte kan jag riskera att smutsa ned min outfit?


Plaggen som trissat mitt amatörmässiga ego. (Tack för presenten H och A ni har gjort mig uppblåst, besserwissig och totalt respektlös inför avtalade tider)

Med dessa nyvunna superhero-powers vill jag att mitt namn ska bli Byggare Barbie!


Snickarbyxor och ett grymt cerist snickarbälte med mitt namn, fatta vad fixig jag ser ut!

*(översättning trappan upp till ytterdörr i norrland)

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2009-03-19 12:19:30

"Det slog mig då, som en slagborr i gullfiber"....

Hahaha, underbart!!



Kan tänka mig att snyggare snickare finnes inte i hela stan! :-D

Och nää, inte kan du väl smutsa ner din nya, fina outfit heller.



Tack för underhållande läsning.

Kram/A.





Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela