Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Summering av helgens projekt

Publicerad 2009-05-24 20:14:43 i Renovering,

I dag började köket förvandlas från funktionellt till slagfält. Jag har börjat inse att vi borde knåpa ihop en projektplanering inför kommande rivning och renovering. Att riva hårdspikade köksskåp ovanför och i rak närhet till de nya svartvarorna känns inte riktigt säkert... Vad är det för fel med skruvar? Varför spik? Ett mysterium som jag grunnar på.

Helgens projekt har varit att få till hyllplan i garderoben i matrummet (vad hade de för "roliga" standardmått på sjuttiotalet? cirkelsåg var tvungen att inlånas från vän) Nu finns våra godadryckersglas i gareroben en armlängd från matbordet.

En torkvinda har satts upp så nu luktar tvätten både sommaräng och sommarregn.....

I torsdags pulade jag ned saker i trädgårdslandet som jag "råkade" gräva upp. Potatis, sallad och rädisor, kanske kommer de upp i ätbar form till hösten.



Time to say goodbye...


Den lilla täppan och en del av gräsmattan som kommer att förstöras till veckan då grävmannen kommer och förbererder installation av fjärrvärme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela