Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Väldigt mossigt

Publicerad 2009-05-03 20:46:12 i Renovering,

Ännu en dag, ännu en inköpsrunda och ännu mer arbete på tomten.  Började med att åka på K-rauta och köpa ett paviljongtält. En sväng på Media-Markt slutade i ännu en Singstar skiva, som stackars maken har fått höra mig skråla till i kväll, maken är en mycket tolerant figur. Blomsterlandet och Granngården och blomster och jord tillsammans med ytterligare en kratta.

En tung kratta. Men effektiv, jag har krattat upp två sopsäckar mossa från den där plätten runt vårt hus som borde kunna kallas gräsmatta. Mossan är ännu inte totalt destruerad dock känns min överkropp onekligen  förverkad.

Jag räknade till 8 säckar trädgårdsafall i garaget så lite har vi ändå lagt ned den sista veckan.

Inte nog med att jag plågat min kropp med kroppsarbete nog idag, jag tog mig även ut på en springrunda. Eller springrunda det är egentligen helt fel uttryck för vad jag utövar. Jag lunkar mer fram som ett  trasigt slagskepp utan varken motorer eller segel i stilje.


Min antagonist, en hög mossa.


Några krukor med penser blev också planterade.


Kommentarer

Postat av: Sussisyrra

Publicerad 2009-05-04 09:14:19

Jaha, sä nu ha je skaffe e parrty tält. Cooolt!

Men jag sa ju att måsa ä bra på gräsmatta. Han ä grön, han ä mjuk å han väx int!

Å ha ba gräse jör ju att du jitt kut å klipp hele sommarn iställe. Va hä ba måsan så behövd ju allri klipp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela