Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Skycity och reslust

Publicerad 2009-10-02 14:06:53 i Babblat av Sussie,

Jag sitter i Skycity på Arlanda och inväntar att få checka in på mitt plan norröver. Det är något visst med att sitta och blicka ut över planen som lyfter varannan minut. Nyss lyfte en jumbo från Malaysia airlines, jag måste erkänna att jag lite svartsjukt avundes de människor som satt där i på väg mot äventyret.  I morgon när jag vaknar i ett Umeå med snöblandat regn har de landat i ett fuktigt och varmt Kuala Lumpur. Innan jag beger mig till inrikesterminalen tror jag att jag måste gå en sväng in i en av utrikesterminalerna, bara för att läsa på tavlan över avgångar och för en sekund drömma mig bort till Chichago eller Paris. Sedan när jag sitter väl sitter i min gate igen kommer hemlängtan att vinna över reslusten och det ska bli skönt att få åka hem.

Kommentarer

Postat av: A-K

Publicerad 2009-10-05 07:27:11

Postat av: A-K

Publicerad 2009-10-05 07:32:39

För en vecka sedan kom jag hem från en ospec, sista minutenvecka på Kreta - som absolut inte var planerad. 32-35 grader plus, finfint boende och god mat och dryck. Det lever jag på länge.... Ingen snö i Sorsele ännu - skönt!

Ha det gott i renoveringsträsket. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela