Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Kanske stil, kanske komfort

Publicerad 2009-09-12 08:42:52 i Babblat av Sussie,

Sista helgen i augusti bar det av ned till Stockholm, två lugna sköna shopping/museer dagar avslutades med en milslång plåga.

Lördagen var min kulturella dag. Först IKEA-utställningen på Liljevalchs sedan en tur på Nordiska Musét. 

På Liljevalchs kom jag att stifta bekantskap med Vilbert en skapelse av Verner Panton i samarbete med IKEA. Det kanske inte blev någon vidare säljsuccé även om den på äldre dagar har blivit ett samlarföremål. Men tillbaka till utförandet så så kastar stolen tillbaka mig direkt till nitto-talet. Four non blondes och pilotavsnitt av Vänner. Är det i något hem denna skapelse någonsin kan ha passat in så torde det vara hemma hos Monica Geller, vet inte varför jag skulle vilja placera den där. Men på något sätt kanske jag skulle vilja störa hennes ordning med en kantighet. Som tillbehör till stolen tror jag att en stolsdyna hade kunna varit rekomenderbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela