Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Helg till fjälls

Publicerad 2011-03-06 11:26:07 i Babblat av Sussie,

I takt med att vårvintern kommit allt närmare har jag de senaste veckorna känt mig allt mer rastlös och fjällsugen. I helgen var det så dags att inleda vårsäsongen 2011. Vädret som mötte oss i väderbarriären Yttervik var tät och snödrev. Inte de bästa av förutsättningar men inte heller helt humörnedsänkande.

Fjälluften suger och natten blev en 10 timmar lång sömn i mitt gamla flickrum, där postrarna från Frida fortfarande hängde uppe. Efter all skidåkning på TV var planen att lufsa gorillastilen upp för fjället, men det var för mjukt så vi åkte ned till Hemavan och hittade nypreppade skidspår. Jag kände fortfarande av min förkylning, två veckor nu, så för mig blev det lugn turåkning. Men solen tittade fram och hela tillställningen blev angenäm.

Nu börjar gotiden!


När jag var 10 år avskydde jag detta skidspår, nu älskar jag det, ungefär samma utveckling som för blodpudding. Eller kanske inte, skidor har en högre kurva på gillaaxeln än blodpudding som nu egentligen bara är axeptabelt.


Suddigt i Hemavans skidspår

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela