Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

En vårvecka i norrland

Publicerad 2011-05-18 19:46:44 i Babblat av Sussie,

Förra veckan hade jag ynnesten att via jobbets vägnar tuffa runt i södra delarna av vår norra landsände. Detta var en del av vad jag såg,
Snöbrist i Åre, rena rama tropikerna jämfört med "min" Fjällby


Grönt i Östersund, gata ned mot Storsjön, vilken jag inte vågade gå riktigt nära av rädsla för storsjöodjuret.
.

Undra om jag har fullständigt fel om jag tror att Mitt Universitetet har snott in sig i några av Försvarets överblivna byggnader?
.


Vågade mig ner mot Störsjön ändå, såg inget odjur, väl bron över mot Frösön.
.


Nej men en MD82:a på Åre Östersunds flygplats! Men tyvärr var det inte min kärra då skruttibangbang mellan Östersund och Umeå är en SAAB 360, inte underligt att jag även känner mig hemma i den...


.
Tips till Östersundsresenären, beställ Taxi i god tid, även vid förbokning till exakta klockslag tenderar den jämtländska tidsuppfattingen vara 10 minuter efter den rikssvenska. Dock går flygplatsen efter genomsnittlig svensk standardtid varvid det kan uppstå lite trumpna miner vid incheckningen vid försök att försöka opimera resandet tidsmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela