Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Travspel for dummies

Publicerad 2011-05-01 19:03:38 i Babblat av Sussie,

Fortsätter med travtemat, helgen till ära. Har satt i hop en enkel liten guide till travspel. I och med min enorma erfarenhet känner jag att jag absolut måste dela med mig till eftervärlden, harkel. Men så här spelar man i alla fall på trav.
Titta i programmet, obs att ni tittar på rätt lopp, annars kan det hända att ni vinner pengar.
Kriterier för att välja häst,
1. Namn ( kreativitet borde löna sig mera)
2. Insprungna pengar (ju mindre pengar desto bättre, en desperat häst borde springa fortare)
3. Försök till att tyda tendens. Det finns någon slags statistik i programmet.
4. Känslor, massor av intution behövs, titta på värmningen, en häst som ser ut att vilja springa fort kommer förmodligen inte att göra det i rätt del av loppet. En häst med rolig uppsyn är formodligen inte heller en vinnare. Man får känna efter helt enkelt.
5. Gå och spela

Under loppet, titta på när hästarna springer och försök komma i håg vem ni spelade på och försök att hitta den hästen i fältet (ligger förmodligen längst bak om det inte var den som galopperade på bortre långsidan och redan står i stallet och käkar havre)

Efter loppet, försök höra vem som vann och försök lista ut om ni hade råkat spela på den hästen.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela