Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

I tjockisens värld

Publicerad 2012-01-02 20:06:19 i Babblat av Sussie,

Så har det nu blivit 2012. Ett år som nog kommer att bli det mest omvälvande i min livshistoria någonsin. Om allt vill sig väl så blir vi i mars föräldrar  till en liten guldpalt. Det här med graviditeten har ändock förlöpt väl hittils vilket gjort att jag väl egentligen inte har funderat så värst mycket på vad som komma skall. Det börjar dock sakta bli ändring på det. Magens tillväxt börjar allt mer att skapa hinder. Plötsligt är det jobbigt att böja sig ned och plocka upp saker på golvet. Den extra mängden blod som ska syresättas kan göra vilken skopåtagning med dubbelvikning som helst till ett flåsparty med vibraerande lungor. Andra konsekvenser är att den lilla inneboenden tror att min urinblåsa är livmoderns svar på studsmatta, efter bara några enstaka hopp är nödigheten total.
Men det finns mysiga stunder också, som de när jag ligger och vilar och känner guldpaltens korreografi till vad som måste vara en cover på Domino dancing.
Så gott folk, mitt nyårslöfte 2012 är att i alla fall under inledningen av året, fortsätta att öka i vikt och skaffa mig ännu större mage. Jag ska varva choklad och bullar med grönsaker och fibrer.

Jag i badet, undra om det blir en liten minime?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela