Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Tantskräck

Publicerad 2006-09-26 19:17:27 i Babblat av Sussie,

Från början förstod jag inte varför jag rös när jag såg första sidan på min blogg. Ni vet en sådan där rysning som börjar någonstans vid lilltån, kittlar sig upp över ankeln och dundrar upp mot ryggraden. När något som kan liknas vid ångest började göra sig påminnd kom jag på vad det var.

Jag Sussie, aldrig bli vuxen, bara leka med barbi typ, pryder min egen blogg med en bild av självplockade kantareller. Plötsligt lämnade jag min tämligen bekymmerslösa tillvaro och såg mig själv, som tant. Men inte en modern tant i designerkläder utan jag kände mig mer som en retrotant. Kanske inte riktigt tant heller för jag fick en vision av mig själv i näverstövlar och palestinasjal. En tantighet som  kändes 70-talistisk, ett årtionde som enligt mig gjorde alla över 25 till tanter så fort de vände ryggen till Discokulan och Boney-M.

Nu sitter jag här och försöker intala mig att det inte är det minsta tantlikt eller sjuttiotalskommunistiskt att plocka kantareller. Vad töntig jag är egentligen. Riktigt töntig, riktigt 80-tals yuppie töntig. Snälla 2000-tal ta mig tillbaka!


38080-144
Lite mesig ser jag allt ut va?



Kommentarer

Postat av: ÄvenTyra;)

Publicerad 2006-10-12 16:47:52

Men Sussi, om du är tant, eller retrotant.....vad är jag då? Som en gång i tidernas begynnelse (kan ha varit 93) trodde du var dotter till din syster......

Postat av: Suss

Publicerad 2006-10-21 14:37:27

Vad då du är? Jag har ju börjat komma i kapp dig juh! :)

Lycka till med Thyra idag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela