Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Love the skin you're in...

Publicerad 2008-04-19 13:25:27 i Allmänt,

Som hudcancer rädd mästare av blekfisar trodde jag att min räddning var kommen. Lite färgad bodylotion senare skulle min hudton ha förvandlats från Isdrottningen av Narnia till sportigt fräsch. Men allting har sitt pris.

Första flaskan inhandlades en Dove Summer Glow, voila mina ben fick faktiskt färg, inte orange, utan faktiskt helt ok. Dock påstod min make att jag luktade tant.

Nästa flaska inhandlades, en Nivea Summer beauty. Likadant där, färgen min hud fick var fin, men jag luktade gammalt surnat solariesvett...

Inför februariresan till solen var den totala belkheten ett faktum. För att inte blända mina medresenärer som en ren humanitär insats inhandlades flaska nummer tre, från Loreal nutribronze, jag trodde inte att de kunde misslyckas.

I en vecka sov jag med en nedkladdad pyamas och ändå vaknade jag på natten så starkt illamående att jag trodde magen lagt sig på utsidan.

Varför? Varför gör man en fullt fungerande produkt som stinker, svettig solariegrillad gorilla? Det är inte rättvist mot oss blåtonade! Jag kommer aldrig att bli så där gyllene, det är bara att ge upp, får väl anama renässanslooken i stället, vitpudrad. Eller så kanske jag får bli gotare, hm tänkvärt alternativen finns ju.

image201
Tre stinkbomber! Den kemiska solariedoften kanske borde skrivas upp som ett potentiellt terrorhot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela