Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Husägare tar det inte piano!

Publicerad 2008-12-05 18:50:09 i Renovering,

De senaste tre veckorna har varit fyllda av arbete. Förutom att måla nästan hela övre delen av huset och lägga in golv i halva, så har vi hunnit, flyttstäda, spika lister och foder, flytta allt vårt möblemang och övriga tillhörigheter, ha middagsbjudning, nästan kommit i ordning i huset, vi har dessutom hunnit med att vara på våra arbeten (lite mer eller mindre kanske). Jag har dessutom varit i Stockholmstrakten på ett tredagar långt seminarium.

Under denna tid har det dessutom snöat! Vilket som husägare innbär att man måste skotta snö. De senaste dagarna har det dock märkts tydligt att vi är husnewbees, blötsnön som kom för några dagar sedan skottades bort i tron attdet skulle bli kallt, varmvädret fortsatte dock. Det medförde som resultat att finalen av stjärnor på is  lika gärna skulle kunna sändas direkt från vår gård! (Om Björklöven saknar istider i hallen kan ni ringa oss, vi kan tillhandahålla isyta)

Det är även en annan sak med hus, uppvärmning. Plötsligt förväntas man förstå sig på en panna från 82 vid namnet autonom. Namnet ger ingen som helst beskrivning av vad åbäket egentligen är. Skrämselhickad inför den första elräkningen försöker vi att få pannan att gå så optimalt som möjligt. En rödknapp ska dras dit och en blå knapp ska dras åt ett annat håll, men vilket håll? Det är 16,8 grader varmt i sovrummet och jag hoppas verkligen att det ska synas på elräkningen. Skrämd står jag och huttrar nere i tvättstugan med duschen avstängd medan jag tvålar in mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela