Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

På väggen

Publicerad 2008-03-29 16:32:27 i Det lilla hemmet i staden,

På grund av de tragiska händelserna i Kenya blev vår bröllopsresa dit inställd. Det var en ren och skär besvikelse att det skulle bli så och jag har fortfrande som mål att en dag få bege mig ut på safari. Istället för att se the big five kom jag istället att sjunga kareoke på Gran Canaria med en överförfriska norsk medelålders dam, vilket också var en upplevelse i sig.

Som safariekompensation blev jag kär i en zebra-tavla från IKEA. Måste erkänna att jag fnyst lite åt IKEA-konst, ja egentligen all billig massproducerad konst som finns alls. Jag är lite stor på mig i den frågan. Jag tror nämligen att jag kan göra ett minst lika bra jobb på egen hand. Observera att jag tror...

Vad jag inte tänker på är att en målarduk kostar ungefär lika mycket som en färdig tavla = jag blir snål.
För att måla själv måste man också ha inspiration, var köper jag det?
Förutom inspiration krävs tid, för att få tid krävs det att man prioriterar, har man ingen inspiration prioriterar men inte att måla, och således blir ingen tavla gjord.

Nu står zebratavlan på sänggaveln och väntar på att övriga sovrummet skall förfinas.

image184

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela