Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Gillestugan dag 7+3

Publicerad 2009-02-22 19:32:56 i Renovering,

Jag hade nog tänkt att Gillestiugan skulle ha varit färdig nu, men är den det? Nej. Men målet hägarar allt tydligare i en framtid som kommer allt närmre. Vad som är kvar nu är sista lagren på trappen, elementen några lager till och så lite runt fönstren. Det känns överkomligt.

Vi körde först med en vattenbaserad grundfärg på trappen, men det kom att visa sig att träetsådringar slog igenom och trappen blev gul på sina ställen. Det var bara att sätta klädnypa för näsan och bita tag i den oljebaserade grundfärgen i stället. Så nu doftar det inte sommaräng i huset, snarare tung industrilack. Dock tycker jag att den här färgen var helt ok i doften, häftgrunden som vi använde mängder av till hallen bet sig verkligen fast. Till och med äggen i kylskåpet luktade målarfärg när man knäckte dem. Inte särskilt aptiligt.


Trappen rinner som en snäll lavin ner i källaren.


De grå radiatorerna fick även de möta sin vita pensel.

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2009-02-23 20:57:44

Å, ni är så duktiga så jag blir alldeles trött! :-D



Ska bli spännande att se helheten..nångång.;-)

Slit inte ut er i förtid bara!



Kram/A.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela