Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ömklighetens näste

Publicerad 2009-03-19 20:48:31 i Babblat av Sussie,

Ligger nere i källaren och tycker nästan synd om mig. Känner mig som en veknad bukett med snittblommor i väntan på en analkande förkylning. Det var i dag vi lunchtid som de typiska symptomen började framträda, ont i leder, tjocka ögonlock och gurglig hals. Jag dök ned i skrivbordslådan och började snaska på mitt gömda lager av enchinagard.

Inte ens en tur på Boom kunde få mig att känna mig friskare, även om jag fick med mig hem ett fat, några ljusstakar och en tavla  (dessutom en påse med kaffetryffel från Åre Chokladfabrik).  I mitt allra ömkligaste sinne har jag också varit och snott hejdlösa mängder av "pojkarnas" hockeysnacks.

Dock infinner sig en smula av saligheten när jag ligger och betraktar gillestugans förvanling från furupalats.

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2009-03-21 14:54:59

Krya på dig!!



Kram från mig!



/A.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela