Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Bag in box praktiskt vs njutning

Publicerad 2006-04-28 19:34:55 i mat och dryck,

Fredagkvällar är en sådan kväll när jag ofta är tillfreds, då önskar jag inget mer. För det mesta annars så är det alltid något som kan ändras, något som man kan bli bättre på. Men på fredagkväll, då är jag bara nöjd. Efter en god middag och ett glas vin, vad mer kan man egentligen begära?

Det är med vin min absolut klara åsikt är att vin skall njutas och inte enbart drickas för att det innehåller alkohol (alkoholen är bara en trevlig bieffekt!) och vi tråkiga och praktiska skandinaver envisas med BIB'ar (bag in box) det är praktiskt och man sparar några tior. Men face it egentligen, vad får man? Ett tunnt vattnigt vin, drickbart, visst, njutningsbart, mindre trovärdigt. BIB kan fungera på stora buffén men i den lilla vänskarans goda lag, satsa på ett flaskvin, i alla fall de tre första glasen innan smaklökarna är allt för bedövade, sedan spelar det mindre roll vilket vin det är.

För den som ändå uppskattar det praktiska hos BIBen så har Bengt-Göran Kronstam för DN's räkning listat de bästa bag in box vinerna


38080-47

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela